top of page
Writer's pictureMelody Doctor of TCM

中藥與2019新型冠狀病毒肺炎


中藥與2019新型冠狀病毒肺炎

中醫一直好努力喺疫情裏面出力。

我係一個臨床中醫生,但係呢排真係無乜寫過任何中醫中藥post,主因係,我唔係做一線重症醫院嘅,無真實接觸確診病人,何得何能?

但,大眾真係對抗疫與中藥預防好感興趣,令我不得不寫幾句:

公元前二百年,即係二千幾年前,中醫嘅經典書籍《內經•素問•藏氣法時論》有講過:「五谷為養、五果為助、五畜為益、 五菜為充」,係教人點樣飲食均衡,當然,仲有叫人做運動,如《異法方宜論》、《奇病論》所述;而亦有講人點解會病,如《內經•靈樞•五味論》、《百病始生》等有講。

即是話,講黎講去都係叫人均衡飲食、作息定時、運動結合、心情舒暢等等。俗啲講句係質量好嘅三得(食得、瞓得、疴得)。

如果 閣下嘅身體係:膚色微黃(黃種人呀,一定係黃皮膚),內透粉紅、面帶光澤,即係「常色」,舌象係「淡紅舌、薄白苔」,略濕潤,嘅正常脷色、脷質同脷苔,胃口、大小二便、睡眠都好,唔洗搵藥食,已經好好。

但,如果閣下做唔到以上,煲下保健茶甚則中藥,不妨去做,甚至係絕對有需要。或者食下食物源提取嘅營養素,都無妨。

今次2019新型冠狀病毒引起嘅疾病(或叫疫症、疫病),各篇文章都歸納得好好,(臨床一線脷苔圖我都有睇過),主證就係:「濕、濁、熱、毒、瘀」,重症病人有夾「虛」,所以,用藥就針對以上就得喇。

好多朋友都有發保健茶俾我睇,問我,我一律答「根據體質去揀唔同嘅保健方」。

網上流傳嘅處方都有補氣藥、都有清熱解毒藥、都有袪濕藥,你諗下,醫生、護士,24個鐘不停輪班、勞累、工作,無運動只有勞動,一定唔夠休息唔夠氣、梗係要補氣啦;捱夜、伙食差、日日對住啲病人同病毒,梗係要清熱解毒啦,所以處方真係好適合佢地飲用。

但,你諗下,唔洗輪班嘅你,日日瞓夠又做下運動又年輕又貌美,有至於要用北耆日補夜補氣嗎?而,輪班工作嘅你,長期無辦法養血養陰,陰血虧虛嚴重,有至於用蒼術嗎?唔考慮改用白術嗎?捱夜、喉嚨痛嗰三錢仔清熱解毒藥,夠力嗎?

我真係唔反對人用中藥,但前提請務必用啱,17號開始已經有好多行家開咗門,而且,休診期間我地好多同業都無停過線上咨詢,想飲藥保健,影條脷苔或者去門診傾下問下啦,真係唔難。




6 views0 comments

Recent Posts

See All

消滯

消滯 每年食糭嘅日子,都要溫馨提示吓點樣消滯: —————————————————————— 1:消化酶(又稱酵素) 方便,一粒就得,好嘅消化酶會有齊蛋白酶、胰酶、乳糖酶、澱粉酶等,全方位照護。 —————————————————————— 2:中藥消滯...

Comments


bottom of page